Du e för lång för mig

År 1978 spelade Eva in en LP-skiva vid namn Sång à la Rydberg. Det är den fjärde av de fem LP-skivor hon spelat in. Gitarrspelet på skivan står Eva Rydbergs nuvarande make Tony Johansson för. Sång à la Rydberg innehåller låtar som I wanna be loved by you och The music and the mirror, fast med nya texter på svenska. Även Evas version av Miss Decibel som blev en dunderhit med Kikki Danielsson och Wizex efter deras medverkan i Melodifestivalen samma år finns med på skivan. Nämnas kan även Du e för lång för mig som ni kan lyssna på här!


Du e för lång för mig





Kommentarer
Postat av: Ulrika

Åh, den skivan är jättebra! Och särskilt denna låten. Undrar om den är skriven med tanke på hennes förhållande med Tony? Det är ju också vad hon sa när Ewa Roos föreslog Tony som ett kap för Eva: "Är du inte klok? Han är ju alldeles för lång!" :D

2010-03-11 @ 23:30:37
Postat av: Charlotte

Jag har med tänkt den tanken :) Den spelades ju in året innan de gifte sig...



Och grattis till bloggens första kommentar! ;)

2010-03-12 @ 14:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0