Betraktelser från premiären

Efter regn kommer solsken och det gjorde det även den här gången. Premiärkvällen till ära var det blå himmel hela kvällen.

De grå stolarna var upptagna nästan varenda en och jag är glad att de inte var gröna. Bekvämligheten var helt okej.

Viva la Greta rivstartade rätt ordentligt tycker jag. Ola Forssmed och Eva Rydberg gjorde entré tidigt och den var rolig på en gång. En stund senare gjorde Birgitta Rydberg, alias Daisy, entré och då blev det genast ännu roligare! Forssmed utnyttjade såklart sin "gummikropp" och Alexander Larssons akrobatik var imponerande.

Det gör mig glad att Eva har huvudrollen. Forssmed har tagit över den krävande roll med många klädbyten som hon hade när Husan Också spelades, men Eva är med mycket och hon är lika fantastisk som alltid!

Den som saknade musiken i Gröna Hissen behöver inte bli besviken i år. Här är det dessutom hög igenkänningsfaktor på de gamla 70-talshitsen. Hooked on a feeling, Hot Stuff, Blame it on the Boogie, Matrimony och många fler!

En ex-man som har en ny fästmö och som kommer hela vägen från Amerika för att träffa sex barn som han inte har. Det är som upplagt för en invecklad intrig, men det är ingen som riktigt hamnar i klistret så illa att man befarar att han aldrig ska komma loss.

På det stora hela är Viva la Greta bra! Den inkluderar lite förlorade söner, någon som blir lurad och mycket kärlek och humor! Mycket bra och svängiga sång- och dansnummer. Ännu bättre blir det av att man känner igen de flesta melodierna! Det var mycket fart och mycket skratt och efter en stund glömde jag att jag satt på en grå plaststol.



Foto: Mikael Bohlin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0