Arsenik och gamla spetsar - betraktelser från ett rep

Imorgon är det premiär på Fredriksdal! Jag såg föreställningen redan i tisdags och trots att det var hela tre dagar kvar till premiären var det hur bra som helst. Jag ska inte avslöja för mycket om handlingen, men berätta lite vad jag tyckte om föreställningen.

Eva Rydberg och Marianne Mörck spelar två förtjusande tanter som alla tycker om (med väldigt snygga klänningar!). Ingen hade väl någonsin kunnat tro att de skulle vara mördare. Trots publikens vetskap om detta tog handlingen en intressant vändning tidigt i pjäsen, vilket var kul! Naturligtvis blandades flera människor in i intrigen och det blev förväxlingar, som sig bör i en fars på Fredriksdal.

Musiken i pjäsen användes på ett sätt som inte tidigare gjorts på Fredriksdal, såvitt jag vet, och det förhöjde upplevelsen avsevärt. Det var däremot inte särskilt mycket sång och dans som var integrerad i pjäsen, utan lite mer vid sidan av, som i Gröna Hissen.

En komedi, men ändå med allvar och spänning.

Många roliga repliker. Fantastiskt roliga karaktärer. De två oskuldsfulla damerna, en brorson som tror att han är president och en polis som vill bli författare. Hade dock önskat se mer av Håkan Mohedes komiska talang!

Det kommer bli en mördande kul sommar på Fredriksdal!



Foto: Mikael Bohlin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0