Nils Poppe på DVD!

I november kommer fyra av Nils Poppes föreställningar från Fredriksdal släppas i en DVD-box. Fars lille påg (1985), Spanska flugan (1992), Ta mej! Jag är din! (1987) och AB Dun och Bolster (1988) är pjäserna vi återigen kommer att få njuta av! En del av dem har vi även sett sedan Eva Rydberg tog över teatern. AB Dun och Bolster spelades år 2000 under namnet Arnbergs korsettfabrik och Fars lille påg känner vi även igen som Fars lilla tös, från 1999.

Ta mej! Jag är din! har även spelats med Nils Poppe på Fredriksdal under namnet Hjälten från Öresund, på Fjäderholmarna i Stockholm under namnet Fyra bröllop och ett bad och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg kallades samma pjäs för Bröstsim och Gubbsjuka, 1999.

Den 23 november är releasedatumet. Jag ska inte säga nåt om önskelista för det är ju alldeles för tidigt att börja tänka på julklappar redan nu!




Kommentarer
Postat av: jimmie

Jag vill tacka för att du är en duktig skådesspelerska!=)



Teater i falkenberg

muh jimmie

2011-12-22 @ 10:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0